wtorek, 23 września 2014

Kruche z masą kokosową jeżynami i gruszką

Że kokos uwielbiam pisałam już nie raz. Dzisiaj w innym ale bardzo ciekawym połączeniu mianowicie z kwaśną śmietaną. Do tego sezonowe owoce u mnie jeżyny i gruszka. Ciasto jest pyszne i kruche a kokos i nutka kwaśnej jeżyny nadają ciekawego smaku. Ciasto znalazłam u Kasi jednak trochę go zmieniłam.




Składniki:


  • Ciasto kruche
  • 3 szkl mąki pszennej typ 500 Młyn Kopytowa
  • 1,5 szkl mąki krupczatki
  • 370 g masła lub margaryny
  • 1,5 szkl cukru
  • 6 żółtek
  • 3 łyżki kakao
  • 3 łyżeczki proszku
  • Masa kokosowa
  • 6 białek
  • 1 szkl cukru
  • 2 budynie śmietankowe
  • 1,5 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 220 g kokosu
  • 750 ml kwaśnej śmietany 18%
  • 1,5 szkl jeżyn
  • 1 gruszka
Przygotowanie:

Kruche ciasto: Wszystkie składniki ciasta umieścić w misie z miksera i zmiksować na wolnych obrotach do utworzenia się kruszonki. Ciasto przełożyć na blat, zagnieść i uformować wałek. Wałek podzielić na dwie części. Jedną część włożyć do woreczka i włożyć do zamrażarki. Drugą część ciasta równomiernie rozłożyć na blachę wyłożoną papierem i włożyć na 40 minut do lodówki. Po wyjęciu ciasto nakłuć widelcem i zapiec w 200 stopniach około 20 minut. Wyjąć. Masa kokosowa: Białka ubić na sztywno, dosypywać porcjami cukier i miksować do momentu aż cukier się rozpuści. Dodać do białek śmietanę zmiksować na wolnych obrotach. Kokos wymieszać z budyniem i mąką ziemniaczaną, dodać do białek i zmiksować na wolnych obrotach do momentu aż wszystkie składniki się połączą. Masę kokosową wyłożyć na letni podpieczony spód. Na wierzchu rozsypać jeżyny i gruszkę pokrojoną w kostkę. Wyjąć ciasto z zamrażarki, zetrzeć na tarce i równomiernie rozłożyć na wierzchu. Piec w 180 stopniach 70 minut. Zimne ciasto oprószyć cukrem pudrem. Blacha o wymiarach 33*22 cm. 



Ciacho na widelcu

16 komentarzy:

  1. Moja rodzina uwielbia kruche ciasta, ale takiej wersji nie znałam. Chętnie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda tak syto i lekko zarazem! Muszę wypróbować ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam podobne, ale z czereśniami:) Jest przepyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczy już nakarmiłam cudnym widokiem, a teraz chciałoby się zjeść. Alu wspaniały przepis, wspaniałe ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie przygotowane aż ręce się wyrywają a języka nie idzie poskromić

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealna kosteczka. Aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Alinko ale fajne ciacho, wygląda smakowicie. Zapisuje sobie przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne kruche, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne ciacho, moje smaki na pięknym talerzyku :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglada super smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale mam roboty po powrocie z urlopu.Alu Ty jesteś zwyczajnie Kusicielką :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. czy owoce mogą być zamrożone ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z mrożonymi nie robiłam. Więc nie wiem jak się sprawdzą.

      Usuń