wtorek, 21 stycznia 2014

Ciasto czekoladowo kokosowe z adwokatowym kremem

Ciasto dla amatorów kokosu z pysznym krem z dodatkiem adwokatu i spirytusu. Udekorowane czekoladowym płatkiem. Ciasto jest rewelacyjne w smaku i bardzo ładnie się prezentuje na stole.



Składniki:
  • Biszkopt kakaowy
  •  8 jajek
  •  8 łyżek cukru
  •  2 łyżeczki proszku  do pieczenia
  •  2 łyżki kakao
  •  6 łyżek mąki pszennej
  • Blat kokosowy
  • 300 g kokosu
  • 4  białka
  • 200 g cukru
  • Krem adwokatowy
  • 250 g masła lub margaryny
  • 1 budyń śmietankowy
  • 1,5 szkl mleka
  • 0,5 szkl cukru pudru
  • 0,5 szkl  adwokatu
  • 50 ml spirytusu
  • Polewa
  • 150 g margaryny
  • 4,5 łyżki cukru pudru
  • 4,5 łyżki wody
  • 4 łyżki kakao
  • dżem truskawkowy do posmarowania
  • płatki czekoladowe do dekoracji
Przygotowanie:
 Biszkopt:
 Białka ubić na sztywno, dodać cukier, żółtka i nadal ubijać tak długo aż nie będzie ciasto spadać z łyżek miksera. Mąkę, proszek do pieczenia i  kakao przesiać przez sitko. Dodawać porcjami do masy jajecznej i powoli wymieszać. Wylać na blachę 28*40 cm wyłożoną papierem do pieczenia. Piec około 25 min w 170 st. Zimny biszkopt przekroić na pół. Jeśli ktoś nie ma wprawy w krojeniu może upiec dwa osobne biszkopty, wtedy składniki podzielić po połowie.
Blat kokosowy:
Białka ubić na sztywno dodać cukier i chwilkę ubijać. Dodać kokos i wymieszać łyżką. Wyłożyć na blachę o tym samy rozmiarze co biszkopt wyłożonej papierem i piec około 30 min w 160 stopniach do lekkiego zrumienienia.
Krem adwokatowy:
Na mleku ugotować budyń i ostudzić. Margarynę utrzeć z cukrem pudrem do białości, dodawać porcjami zimny budyń i utrzeć na krem. Na końcu ucierając dodawać adwokat i spirytus.
Polewa:
W garnuszku zagotować margarynę, wodę i cukier puder. Zdjąć z ognia dodać przesiane kakao i dokładnie wymieszać. Przestudzić od czasu do czasu mieszając.
Warstwy ciasta:
biszkopt
połowa kremu
blat kokosowy
druga połowa kremu
biszkopt
dżem truskawkowy
polewa




66 komentarzy:

  1. Mogę jeden kawałek ? Pysznie wygląda ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam piekłam 😊ciasto rewelacja pozdrawiam 🙋‍♀️😊😊😊

      Usuń
  2. Piękne ciacho :) uwielbiam kokos w wypiekach ale wiórki kupuję w Lidlu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda obłednie! Muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  4. O rzesz, ale narobiłaś mi ochoty!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I żeby nie było że z bykiem napisałam komentarz- chodziło mi o orzeszka :)

      Usuń
  5. Cudowne ciasto ,idealne!.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Droga Alu,a ile dajemy masła do kremu adwokatowego? I czy spirytus jest konieczny,boję się że po takim kawałku ciasta mogłoby być ze mną nie dobrze.Może w zastępstwie jakiś olejek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za czujność, już dodałam ma być 250 g masła lub margaryny. Pewnie że spirytus możesz pominąć ale na taką dużą blaszkę taka ilość, to po jednym ciastku nic Ci nie będzie. :)

      Usuń
    2. Tylko kto poprzestanie na jednym kawałku :):):)

      Usuń
  7. Mam nadzieję, że zostawiłaś kawałeczek dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewa no pewnie że tak, czekam na Ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda fantastycznie :D I z pewnością tak smakuje :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Niezwykle kusząco to ciasto wygląda.
    Ta polewa ma idealną strukturę.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto przebojowe. Wygląda super i pewnie jeszcze lepiej smakuje

    OdpowiedzUsuń
  12. Pychotka, musze koniecznie sprobowac upiec

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda rewelacyjnie! Kokos rządzi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. cudownie wygląda, czeka w kolejce do wypróbowania))))

    OdpowiedzUsuń
  15. Może i ja jeszcze się załapię?? A gdzie kupiłaś takie czekoladowe płatki?? Jeszcze się z takimi nie spotkałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie załapałaś się za późno. Płatki kupiłam w Aldi.

      Usuń
  16. zawsze wszyscy piszą : piekne, pyszne itp. Owszem bardzo mi sie podoba, ale żeby była chociaz jedna opinia: "tak zrobiłam to ciasto , udało się i jest takie jak autorka pisze" , to już bym coś z tego wiedziała. Same zachwyty nic nie potwierdzją , oprócz wyglądu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :)

      Usuń
    2. Ja pieklam jest przepeszne tylko ja pomibekam dzem truskawkowy.

      Usuń
  17. Jak wydrukowac wasze przepisy,nie widze ikonki -drukuj.

    OdpowiedzUsuń
  18. a ja zrobiłam i krem mi wyszedł na rzadki i wrzuciłam go. zrobiłam drugi bez adwokata i spirytusu, Ciasto jest super,chociaż z normalną masą budyniową

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne, a zrobiłaś/eś wg proporcji w przepisie. chodzi mi głównie o ilość mleka. Mój krem był gęsty.

      Usuń
  19. Mam pytanie... Na jak dużą blachę podany jest przepis?

    OdpowiedzUsuń
  20. Rozmiar jest podany, proszę doczytać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Gdzie można kupić te czekoladowe płatki?:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciasto zrobiłam. Krem rzadki pewnie ze względu na ilość spirytusu i adwokata, ciasto kokosowe za twarde.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do rzadkiego kremu to raczej bym obstawiła budyń. Nie wiem jakiej firmy używałaś ale są budynie, które szybko się rozrzedzają. Kokos twardy to raczej za długo pieczony. W sumie pieczenie trzeba zawsze dostosować do swojego piekarnika. Ja piekłam to ciasto już kilka razy i zawsze było ok. Szkoda, że ci nie wyszło.

      Usuń
  23. Właśnie skończyłam go robić. Jest rewelacyjny 😊 Przyznam jednak , że zrobiłam krem z podwójnej porcji, bo wydało mi się go za mało. Co do innych komentarzy- budyń może wyjść rzadki, ponieważ nie robimy go zgodnie z opakowaniem tylko z mniejszej ilości mleka tak jak jest w przepisie. Bardzo dziękuję za inspiracje 😊

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam problem uwielbiam kokos ale alkoholu w płatkach nie znoszę. Czym mogę zastąpić adwokat ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dodawaj alkoholu skoro nie lubisz. W zamian za to nie dodawaj nic, będzie krem budyniowy.

      Usuń
  25. A czy budyn mozna zastapic gotowym kremem adwokatowym albo ajerkoniakowym np do tortow?

    OdpowiedzUsuń
  26. Wczoraj zrobiłam to ciasto. Szybko się je robi, biszkopt ukręciłam raz dwa, potem kokosowy blat w międzyczasie masa mi już stygła :) placek wyśmienity, z dżemem truskawkowym jest taki winny :) dziękuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  27. doczytałam że niektórym krem wychodził za rzadki. Moja rada jest taka że jeśli w przepisie jest podany adwokat albo inny płyn w ilości pół szklanki to warto margarynę w masie zastąpić masłem, bo masło pod wpływem zimna twardnieje i krem w placku nie będzie się rozjeżdżał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a margaryna pod wpływem zimna topnieje? po prostu trzeba dac do budyniu mniej mleka i tyle

      Usuń
  28. zrobiłam pyszne ciacho

    OdpowiedzUsuń
  29. pysznie wygląda! jednak boję się swojego wykonania

    OdpowiedzUsuń
  30. Można kokos zastąpić orzechami? I w jaki sposób to zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta sama ilość orzechów co kokosu i orzechy drobno posiekać. :)

      Usuń
  31. A masa po dodaniu adwokatu się zważyła 😔 ale i tak przełożyłam nią ciasto zobaczmy czy będzie smakował 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się tak zdążyć. Ważne żeby wlewać powoli i zachować podobne temperatury.

      Usuń
  32. Czy taka ilość kremu wystarczy na takie duże ciasto na 2 przełożenia? Na zdjęciu widać że jest dość grubo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale tam jest podwójne przełożenie kremu. Nie rozumiem pytania. :)

      Usuń
  33. Mój czekoladowy biszkopt nie wyszedł taki ciemny jak na zdjęciu. Dlaczego? Jaki ty urzywalas?

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja do wypieków używam zawsze kakao decomoreno. Może u ciebie to wina kakao.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciasto pyszne ale rozpada mi się przy krojeniu😑

    OdpowiedzUsuń
  36. A co z pozostałymi żółtkami, nie trzeba ich wykorzystać do kremu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żółtka zostają do wykorzystania np do ajerkoniaku. :)

      Usuń