niedziela, 8 grudnia 2013

Tort piernikowy

Zawsze piernik piekłam w keksówce. Dzisiaj zrobiłam z ciasta piernikowego tort. Przełożyłam kremem z kaszy manny i posmarowałam powidłami śliwkowymi. Wyszło maga pysznie no i bardzo efektownie(wg mnie).




Składniki:


  • 0,5 szkl wody
  • 4 łyżki kakao
  • 1 przyprawa do pierników Kamis
  • 1i3/4 szkl cukru
  • 4 łyżki miodu
  • 25 dkg margaryny lub masła
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego z nutą kardamonu Kamis
  • 2 szkl mąki krupczatki
  • 5 szt jajek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • Krem z kaszy manny
  • 250 ml mleka
  • 1/4 szkl cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 37 ml kaszy manny (błyskawiczna)
  • 125 g margaryny lub masła
  • 2- 3 łyżki soku z cytryny
  • Polewa czekoladowa
  • 0,5 szkl cukru pudru
  • 2 łyżki kakao
  • 5 łyżek wody
  • 50 g margaryny lub masła
  • 1 czekolada gorzka
  • Dodatkowo
  • powidła śliwkowe
Przygotowanie:

Wodę, kakao, miód,przyprawę do piernika, cukry, margarynę zagotować i ostudzić. Do przestudzonej masy dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, żółtka i zmiksować na wolnych obrotach. Białka ubić na sztywno z szczyptą soli, dodać do masy i wymieszać łyżką. Ciasto wylać do silikonowej tortownicy o średnicy 25 cm.Piec około 1 h w 160 st. Najlepiej sprawdzić patyczkiem. Jeśli zwykła tortownica to wysmarować i wysypać bułką tartą. Krem z kaszy manny: Z mleka odlać 1/3 szk i wymieszać w nim kasze mannę. Resztę mleka zagotować z cukrem i cukrem waniliowym. Wlać rozmieszaną kaszę mannę i gotować około 3-4 minuty. Zdjąć z ognia przykryć folią spożywczą żeby nie powstał kożuch i wystudzić. Margarynę utrzeć do białości, dodawać po łyżce zimnej kaszy manny. Na koniec dodać sok z cytryny. Polewa czekoladowa: W garnuszku wymieszać kakao z cukrem pudrem, dodać wodę i zagotować. Zmniejszyć ogień do minimum dodać margarynę i mieszać do rozpuszczenia. Dodać połamaną na małe kawałki czekoladę i mieszać do rozpuszczenia. Zdjąć z ognia, mieszać. Gdy polewa zacznie tężeć i będzie letnia polać ciasto. Ciasto przekroić 3 razy, uzyskując 4 placki. Warstwy ciasta: placek, połowa kremu, placek, powidła śliwkowe, placek, druga połowa kremu, placek, cienko posmarować powidłami, polać polewą czekoladową i udekorować.



Wigilijny Piernik 2013Wigilia 2013

25 komentarzy:

  1. tort wygląda przepięknie!! a na blogach strasznie piernikowo się porobiło:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale bajkowy ! Chciałabym taki na urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepięknie i pewnie tak samo smakuje.Mam pytanie 37 ml kaszy manny ile to łyżek?

    OdpowiedzUsuń
  4. piernik <3
    kasza manna <3
    powidła <3
    co tu można nie lubić?!?!?!?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację czego można nie lubić, ja lubię wszystko więc i tort dla mnie jest pyszny.

      Usuń
  5. Połączenie tortu i piernika - obłęd :)
    Zapraszam serdecznie do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszny! Na Święta idealny ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie wygląda,ale nie rozumiem ilości tej kaszy 37 ml ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a jeśli chodzi o kaszę mannę to 27 g. Ja mam w przepisie ml więc tak podałam.:)

      Usuń
  9. Pysznie wygląda, tak świątecznie:):)

    OdpowiedzUsuń
  10. cudowny tort na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o takim,a wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pomysłowo udekorowany :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda imponująco :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jak pięknie wygląda tak też smakuje!!!
    wypróbowany i sprawdzony...znika w mgnieniu oka!
    POLECAM!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie ze wypróbowałaś i smakował, bardzo się cieszę. :)

      Usuń
  15. Hejka!wlasnie zamierzam go zrobic.w przepisie jest zeby zrobic go w silikonowej foremce a ja takiej nie mam.. czy mozna go upiec w takiej normalnej tortownicy o srednicy ok.24cm???prosze o odp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz upiec, ale proponuję dół wyłożyć papierem do pieczenia a boki wysmarować i wysypać bułką tartą. Jak upieczesz będzie mi miło jak prześlesz mi zdjęcie na maila. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Ok:) fotka poszla. Piernik smaczny:)

      Usuń
    3. Cieszę się że piernik smakuje. Tylko gdzie jest ta fotka?

      Usuń
  16. Alu czy można dać mniej cukru do ciasta?

    OdpowiedzUsuń