niedziela, 15 grudnia 2013

Ciasteczka z kremem karpatkowym

Kolejny produkt z paczki przetestowany. Tym razem krem do karpatki. Jednak ja wykorzystałam go do przełożenia ciasteczek. Ciasteczka są kruche a w połączeniu z kremem bardzo smaczne. Jednak te ciasteczka ze względu na krem nie mogą być długo przechowywane. U mnie nie było problemu, szybko znikały.



Składniki:
  • 60 dkg mąki pszennej
  • 40 dkg masła
  • 20 dkg cukru pudru Emix
  • 2 żółtka
  • 4 łyżki gęstej śmietany
  • sól szczypta
  • 3-4 krople olejku cytrynowego Emix
  • 1 opakowanie krem do karpatki Emix
Przygotowanie:
Mąkę przesiać na stolnicę, dodać zimne masło i posiekać. Dodać żółtko, cukier puder, śmietanę, sól i olejek cytrynowy. Zagnieść ciasto, uformować kulkę. Włożyć do woreczka i schładzać przez 2 godziny w lodówce. Wyjąć ciasto i rozwałkować na grubość około 0,5 cm. Wykrawać foremkami serduszka. W połowie serduszek wykroić mniejsze serduszka. Wyłożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec w nagrzanym piekarniku do 180 stopni około 10 min.
Krem przygotować według przepisu na opakowaniu. Margarynę utrzeć do białości. Dodawać porcjami zimny krem i ucierać. Na całym serduszku rozsmarować warstwę kremu, przyłożyć serduszko wykrojone. Odłożyć do zimnego miejsca żeby krem stężał. Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem.



21 komentarzy:

  1. Krem karpatkowy -kocham ! Gdy robię karpatkę ciężko powstrzymać się aby nie zjeść samego kremu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasteczka obłędne, ale podebrałaś mi pomysł, miałam je piec we wtorek i to z kremem karpatkowym:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz , to dobrze że dodałam przepis bo mógłby ktoś posądzić o plagiat. A czasami tak jest że ludzie mają te same pomysły. :) Pozdrawiam i czekam na Twoje ciasteczka.

      Usuń
    2. Alinko zmienię masę, żeby nie było:)

      Usuń
    3. Co będziesz zmieniać, rób tak jak chciałaś.

      Usuń
  3. Kapitalny pomysł! Muszę sama wypróbować, ale z domowym kremem. Na pewno będą pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne serduszka.Długo by u mnie nie poleżały.

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczne ciasteczka! takich jeszcze nie jadłam :) dziękuję za udział w akcji! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale mają świetny kształt! Bardzo fajny pomysł na inne wykorzystanie kremu do karpatki!

    OdpowiedzUsuń
  7. witam , jakie proporcje margaryny idą do ciasta a ile do masy karpatkowej dodac ? bo ja kupilam mase do karpatki ale pisze że dodac tylko mleczko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do ugotowania tylko mleko, a nie masz napisane żeby utrzeć margarynę i dodawać porcjami zimny budyń? Może masz inny krem, wtedy zrób wg przepisu na opakowaniu.

      Usuń