sobota, 28 grudnia 2013

Drożdżowe kapuśniaczki z kapustą kiszoną i pieczarkami

Do barszczu czerwonego bardzo mi smakują drożdżowe "bułeczki" z farszem z kiszonej kapusty i pieczarek. U mnie nazywane kapuśniaczki. Zapraszam częstujcie się.


Składniki:
  •  500 g mąki pszennej
  • 250 ml mleka
  • 8 g drożdży suszonych instant
  • 2 mniejsze jajka
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 50 g masła
  • masło do posmarowania
  • mak do posypania
  • Farsz
  • 300 g pieczarek
  • 500 g kiszonej kapusty
  • szczypta majeranku Kamis
  • 1 liść laurowy Kamis
  • 1 cebula
  • 1 łyżka masła
  • Do smaku
  • pieprz mielony Kamis
  • sól morska w młynku Kamis
Przygotowanie:
Kapustę kiszoną pokroić, przełożyć do garnka (jeśli jest bardzo kwaśna przepłukać)dodać liść laurowy, szczyptę majeranku i ugotować do miękkości. Przelać na sitko do odsączenia. Pieczarki oczyścić i pokroić w małe plasterki. Na patelni rozgrzać masło dodać pokrojoną drobno cebulę i leciutko zaszklić. Dodać pieczarki i dusić do odparowania nadmiaru wody. Do odsączonej kapusty dodać pieczarki i doprawić dosyć pikantnie solą i pieprzem.  Farsz odłożyć do wystudzenia.

Do miski robota przesiać mąkę. Dodać jajka, sól i cukier. Mleko podgrzać, wsypać drożdże i dodać masło. Gdy masło się rozpuści całość wlać do mąki. Robotem z końcówka do wyrabiania drożdżowych ciast zagnieść ciasto. Ciasto przykryć ściereczką i odłożyć do wyrośnięcia. Ciasto rozwałkować na stolnicy podsypanej mąką na prostokąt o grubości około 0,5 cm. Prostokąt podzielić na 3 mniejsze prostokąty wzdłuż dłuższego boku. Na dłuższym boku rozłożyć pasek farszu i zwinąć. Posmarować roztopionym masłem i posypać makiem. Pokroić na 5 cm kawałki. Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 180 st około 20 min.





8 komentarzy:

  1. Co prawda barszczu nie lubię ale je uwielbiam podjadać na sucho ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja. Lubię do barszczu i na sucho również.

      Usuń
  2. Alinko narobiłaś mi tylko ochoty- jutro robię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne, równe, odpowiednio wyrośnięte, bardzo apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne,a barszczyk i kapusta mi została.Chciałem robić krokiety,a może zrobię drożdżowe kapuśniaczki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześliczne te paszteciki, z barszczem pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja koleżanka ostatnio coś podobnego zrobiła i wyszło jej super. Do barszczu w sam raz.

    OdpowiedzUsuń