środa, 18 grudnia 2013

Krokiety z mięsem

Jeśli chodzi o krokiety najbardziej lubię z mięsem. Do tego pyszny i gorący barszcz czerwony na zakwasie klik. Ja robię nie tylko na święta. Krokiety można przygotować wcześniej i zamrozić. Ja mrożę bez panierki. Panieruję bezpośrednio przed smażeniem. Pyszności.



Składniki:


  • 1,2 kg karczku
  • 1 marchewka mniejsza
  • 1 pietruszka mniejsza
  • seler kawałek
  • 2 listki laurowe Kamis
  • 4 kulki ziela angielskiego Kamis
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 2-3 łyżki gęstej śmietany
  • Do smaku
  • sól
  • pieprz mielony Kamis
  • majeranek Kamis
  • gałka muszkatołowa Kamis
  • Ciasto na naleśniki
  • 3 szkl mąki pszennej
  • 0,5 l mleka
  • 0,5 l wody
  • 3 jajka
  • sól szczypta
  • Do panierowania
  • bułka tarta
  • jajko
  • Do smażenia
  • olej rzepakowy
Przygotowanie:

Mięso umyć, pokroić na mniejsze kawałki. Zalać zimną wodą. Oczyścić marchew, pietruszkę, seler i razem z zielem angielskim i listkami laurowymi dodać do mięsa. Gotować do miękkości mięsa. Miękkie mięso wyjąć na sitko. Cebulę i czosnek obrać, pokroić w kostkę i podsmażyć na złoto na łyżce oleju. Zimne mięso, marchewkę i zimną cebulkę zmielić w maszynce do mięsa. Dodać śmietanę i doprawić do smaku. Jeśli mięso będzie bardzo suche, dolać bulionu z gotowanego mięsa. Ciasto na naleśniki: wszystkie składniki zmiksować blenderem i odstawić na pół godziny żeby odpoczęło. Smażyć na niewielkiej ilości oleju naleśniki. Na każdym naleśniku rozłożyć farsz mięsny i zwinąć. Obtoczyć w rozbełtanym jajku i bułce tartej. Smażyć na złoto z wszystkich stron.




Wigilia 2013

4 komentarze:

  1. Z mięsem nie zjem nigdy ! Ale te z pieczarkami to inna bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też najbardziej lubię z mięsem,a moja żona cały czas do mnie mówi, zrób z kapustą.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też najbardziej lubię z mięsem choć dawno nie jadłam

    OdpowiedzUsuń