niedziela, 28 grudnia 2014

Ryba po grecku

Można ją zrobić na święta lub na sylwestra. Najlepsza jest na drugi, trzeci dzień jak smaki się dobrze przegryzą a rybka nabierze smaków i aromatów z warzyw. Mi najbardziej smakuje trzeciego dnia,  jak jeszcze zostanie. :)  




Składniki:
  • 0,5 kg dorsza
  • sól, pieprz do smaku
  • do obtoczenia mąkę pszenną
  • do smażenia olej rzepakowy Rapso
  • 4  marchewki
  • 1 pietruszka
  • 0,5 selera
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 listki laurowe
  • 3 kulki ziela angielskiego
  • 1 puszka pomidorów bez skórki
  • 2 łyżki sosu cygańskiego
  • 2-3 łyżki przecieru pomidorowego 
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1/3 łyżeczki wędzonej papryki
  • sól, pieprz, cukier do smaku
Przygotowanie:
Dorsza umyć i odsączyć papierem z nadmiaru płynu. Pokroić w niewielkie kawałki, doprawić solą, pieprzem i pozostawić na pół godziny. Na patelni rozgrzać olej, dorsza obtoczyć z wszystkich stron w mące i usmażyć z obu stron. Przełożyć na ręcznik papierowy do odsączenia nadmiaru oleju. Warzywa oczyścić, zetrzeć na grubych oczkach. Cebulę i czosnek pokroić w kostkę. Na tej samej patelni co smażyliśmy dorsza (jeśli jest mało oleju trochę dolać) lekko zrumienić cebulę, dodać czosnek, ziele angielskie, listki laurowe i chwilkę podsmażyć. Dodać starte warzywa i podsmażać około 10 minut mieszając. Podlać wodą dodać pomidory z puszki, sos cygański, przecier pomidorowy, papryki w proszku i całość dusić do miękkości warzyw od czasu do czasu podlewając wodą. Doprawić do smaku. Schłodzić. Ułożyć w szklanym naczyniu warzywa i dorsza warstwami zaczynając i kończąc warzywami.






Wigilia 2014

10 komentarzy:

  1. U mnie ryba po grecku na Wigilii musi być. Zawsze zostaje i zajadamy się nią po świętach. Ja zrobiłam z mintaja. Spróbuję z dorsza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też koniecznie muszę zrobić. U mnie był śledź w sosie pomidorowym na święta :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam taką rybkę, robiłam na Wigilię :-) po dwóch dniach już nic nie zostało :-) zawsze robię z mintaja :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. To danie zawsze i wszędzie. Rzadko odmawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie, koniecznie muszę spróbować tego przepisu ;)

























    OdpowiedzUsuń
  6. Robię rybkę po grecku,pyszna jest,choć moja nieco inna:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obowiązkowe danie na moim wigilijnym stole

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam :)
    Czy koniecznie trzeba dodać sos cygański i wędzoną paprykę????
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zastąpić pikantnym ketchupem i słodką papryką.

      Usuń