piątek, 10 października 2014

Kokosanki

Zawsze robiłam kokosanki na ubitych białkach z dodatkiem cukru i kokosu. Jak zobaczyłam kokosanki na blogu Kuchnia u Krysi tak mi się spodobały, że musiałam je wypróbować. Od teraz innych nie będę piekła po prostu rozpływają się w ustach. Jeśli lubicie kokos tak jak ja lub macie nadmiar białek to nie zwlekajcie tylko pieczcie.



Składniki:
  • 50 g masła
  • 3/4 szkl cukru
  • 3 łyżki mleka
  • 250 g kokosu
  • 2 białka
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
Przygotowanie:
W garnku roztopić masła dodać cukier i wymieszać. Zdjąć z ognia wlać mleko kokos wymieszać i odłożyć do przestudzenia. Białka ubić na sztywno dodać mąkę ziemniaczaną i wymieszać. Do białek dodać masę kokosową i ponownie wymieszać do połączenia się mas. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Łyżeczką kłaść kokosanki w niewielkich odstępach. Piec w 180 stopniach około 15 minut aż kokosanki będą rumiane. Po wyjęciu z pieca studzić na metalowej kratce.



16 komentarzy:

  1. Piękne, pysznie kuszą. Chętnie bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. smak dzieciństwa :) uwielbiam kokosanki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne. Kocham wszystko co kokosowe. Alinko podrzuć kilka na podwieczorek :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moi bliscy je uwielbiają i czasem je robię. Znikają błyskawicznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie Ci wyszły, są takie rumiane. Przydały by mi się do jutrzejszej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat mam dwa białka, może jutro się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności ! A przecież miałam się odchudzać :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie złociutkie:)muszę wreszcie zrobić,bo wieki już nie jadłam kokosanek:)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne, złote i pyszne kokosanki, porywamy kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A jakie ma byc to "ciasto"? Bo mi wyszlo sypkie i za nic nie umiem lyzeczka uformowac kokosanki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest lekko sypkie jeśli nie umiesz łyżeczką to spróbuj w dłoniach.

      Usuń
  11. Dziś zrobiłam i są przepyszne!! Dziękuję za przepis!! :)

    OdpowiedzUsuń