poniedziałek, 13 października 2014

Bagietka pszenna

Domowa pachnąca bagietka z chrupiącą skórką i mięciutka w środku, właśnie takie lubię. Jest fajnym dodatkiem do zup, gulaszów ale również do zrobienia mini kanapek. Najbardziej lubię te dziurki.


 Składniki:

  • 400 g mąki pszennej typ 500 Młyn Kopytowa
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka suszonych drożdży
  • 300 g letniej wody
Przygotowanie:
 
Do miski z miksera przesiać mąkę, dodać sól, cukier, drożdże, letnią wodę i zmiksować za pomocą haka. Przykryć miskę ściereczką i pozostawić ciasto na co najmniej 12 godzin. Ciasto przełożyć na blat posypany mąką lekko rozpłaszczyć i zwinąć w tzw kopertę - ciasto zawijamy z czterech stron do środka i pozostawiamy złączeniem na spodzie. Ponownie przykrywamy ściereczką i pozostawiamy na około 2 godziny aż ciasto podrośnie. Ciasto podzielić na dwie części. Przełożyć na blachę wyłożoną matą silikonową lub wysmarowaną olejem i uformować z ciasta bagietki. Zostawić na około 30 minut żeby bagietki podrosły. Włożyć do nagrzanego piekarnika na 180 stopni i piec około 20 minut. Po wyjęciu z pieca bagietki przełożyć na metalową kratkę do ostudzenia.




14 komentarzy:

  1. Przypomniałaś mi jak dawno już nie piekłam domowych bagietek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudna! Gdyby tylko miał mi kto wyrobić ciasto, na pewno skorzystałabym z tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna :-) bardzo lubię domowe pieczywo. Też ostatnio piekłam zapiekanki :-) twoje wyglądają smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. podziwiam! ja się jeszcze nigdy nie zebrałam do pieczenia bagietki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie wygląda.Zjadłbym na śniadanie,najlepiej taką ciepłą z pieca.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna bagietka, tylko podziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo by mi się przydała Twoja domowa bagietka. Jest śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię bagietki, jak chyba większość. Pięknie ją upiekłaś. Bardzo kusząco na mnie zerka i chętnie bym ją zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam i bardzo nam smakowała :)! Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)!

    OdpowiedzUsuń