piątek, 3 października 2014

Sernik zebra

Kiedy zobaczyłam ten sernik na blogu u Aleksandry klik wiedziałam że muszę go upiec. Mój nie jest taki idealny ale w smaku myślę dorównał, tym bardziej, że szybko znikał.


Składniki:
  •  4 duże jajka
  • 1 żółtko
  • 3/4 szkl cukru
  • 0,5 kg twarogu
  • 0,5 kg mascarpone
  • 1 budyń waniliowy
  • 1 budyń czekoladowy
  • 1 płaska łyżka kakao
  • 1 płaska łyżka maki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki esencji waniliowej 
  • Polewa
  • 75 g margaryny
  • 2 kopiaste łyżki cukru pudru
  • 2,5 łyżki wody
  • 2 łyżki kakao
Przygotowanie:
Sery, cukier i jajka za pomocą trzepaczki wymieszać w misce i podzielić na dwie części. Do jednej części dodać kakao, budyń czekoladowy i wymieszać. Do drugiej części dodać budyń waniliowy, mąkę ziemniaczana i esencję waniliową. Ja piekłam w tortownicy o średnicy 25 cm z ceramiczny dnem więc nie wykładałam dna ale w metalowej tortownicy dno wyłożyć papierem do pieczenia. Na środek tortownicy wylać dwie łyżki masy czekoladowej a na jej środek dwie łyżki masy waniliowej i w taki sposób wylewać do zużycia się mas. W piekarniku na dnie umieścić blachę z wodą i nagrzać piekarnik na 180 stopni. Włożyć sernik i piec 10 minuta następnie zmniejszyć temperaturę do 160 stopni przykryć z wierzchu folią aluminiową i piec przez kolejne 60 minut. Piekarnik wyłączyć lekko uchylić drzwiczki i pozostawić do wystudzenia. Zimny sernik na noc włożyć do lodówki lub przechowywać w chłodnym miejscu.
Polewa  W garnuszku zagotować margarynę, wodę i cukier puder. Zdjąć z ognia dodać przesiane kakao i dokładnie wymieszać. Przestudzić od czasu do czasu mieszając. Gdy polewa zacznie tężeć polać sernik.








26 komentarzy:

  1. Ale obłędnie wygląda !! Serniki uwielbiam w każdym wydaniu. Chętnie wypróbuję Twój przepis !
    Pozdrawiam gorąco !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież Ala napisała, że to nie jest Jej przepis. Ludzie czytajcie ze zrozumieniem! Alu podobają mi się dania, które pokazujesz.

      Usuń
  2. sernik wygląda pysznie:) z czego zrobione jest ta dekoracja? wygląda jaki pringlesy w czekoladzie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny! nie zaskakuje fakt,że od razu przystąpiłaś do działania-kusząca ta zeberka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest nieziemsko piękny ,muszę go powtórzyć u siebie ,podoba mi się dekoracja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Alu, ten sernik jest genialny. Pięknie wygląda i tym samym niesamowicie kusi. Serniki to moje ulubione ciasta. Skradnę Ci przepis i koniecznie muszę takie cudo upiec :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje dziecko uwielbia zebrę dlatego od czasu do czasu robię. Ale nigdy nie wpadłam, żeby ją tak udekorować. Wygląda bosko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudny, wyglada przepięknie i tak pomysłowo udekorowany :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, przepysznie wygląda!!!! Może się wymienimy? ;)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale cudny serniczek, wygląda rewelacyjnie :-) Alinko poproszę kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super wyszedł! Dziękuję za wypróbowanie mojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna dekoracja, a sernik prezentuje się pysznie i pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow! Fantastycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wspaniały sernik :) nie można mu się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  14. wreszcie w spokoju mogłam przeczytać ten przepis. Wczesniej juz byłam tu 2 razy, ale a to telefon, a to kolacja....
    Tak czy owak bardzo dużo się dowiedziałam. po pierwsze nie wiedziałam, że istnieje na tej planecie coś takiefo jak tortownica z dnem ceramicznym. Teraz już wiem. Po drugie dowiedziałam się, jak taką zebrę wykonać. Dla mnie bomba.
    Efekt wizualny świetny, ale musze powiedzieć, że składniki też odlotowe. Jak mnie weźmie na sernik, to z pewnością skorzystam z towjego przepisu.

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  15. Ślinotoku dostałam od samego patrzenia

    OdpowiedzUsuń
  16. właśnie siedzi w piekarniku

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękny! I na pewno pyszny…:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kosmicznie piękny! zapisuję do zrobienia i już wiem co upiekę sobie na imieniny :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam !
    znów jestem u Ciebie w poszukiwaniu oryginalnego , łatwego i smacznego ciasta :)
    trafiłam w przysłowiową "10" , uwielbiam serniki , a ten to prawdziwe cacko , proszę trzymaj za mnie kciuki , niech mi wyjdzie przynajmniej w połowie tak ładne jak Twoje .
    Jestem kulinarnym matołkiem , potrzebuję dodatkowych wyjaśnień : z czego są zrobione te czekoladowe pringles ? czy to gotowa dekoracja ?
    Pozdrawiam serdecznie , jestem bardzo zadowolona ,że kiedyś , przypadkiem trafiłam na Twojego bloga , ratujesz mi życie w podbramkowych sytuacjach kulinarnych -Yrsa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że wracasz i mam nadzieję że nadal będziesz :) Jeśli chodzi o dekorację to są gotowe płatki czekolady :) Trzymam kciuki żeby wyszło to co będziesz piec lub gotować i żeby smakowało. Pozdrawiam

      Usuń
  20. Anonimowy07 maja, 2015

    jak zrobić te chipsy czekoladowe? :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Fantazja,musze to zrobic, obled w ..slepaczkach

    OdpowiedzUsuń