poniedziałek, 6 października 2014

Knedle z śliwkami i sosem śmietankowym

W sezonie śliwkowym nie można ich nie zrobić. My przepadamy za knedlami nie tylko z śliwkami ale również z truskawkami. Te podałam z śmietanowym sosem który po raz pierwszy zrobiłam do zapiekanego ryżu z jabłkami klik. Sos jest obłędnie pyszny.



Składniki:
  • 1 kg ugotowanych ziemniaków
  • 250 g twarogu półtłustego
  • 1,5 szkl mąki ziemniaczanej
  • 0,5 szkl mąki pszennej EKO typ 500 Młyn Kopytowa 
  • 1 jajko
  • sól szczypta
  • śliwki
Sos śmietankowy
  • 150 ml kwaśnej śmietany 18%
  • 2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią
  • 50 g cukru brązowego

Przygotowanie:
Ugotowane ziemniaki przecisnąć przez praskę do ziemniaków i ostudzić. Do zimnych ziemniaków  przecisnąć również twaróg. Dodać mąki, jajka, szczyptę soli i zagnieść ciasto. W zależności od wielkości jajka i jak mokry będzie twaróg  dosypywać stopniowo mąki. Ciasto powinno się lekko kleić do rąk. Z śliwek wyciągnąć pestki. Odrywać po kawałku ciasta uformować knedle dokładnie zlepiając. Podczas formowania dłonie lekko zwilżać w zimnej wodzie wtedy ciasta nie klei się do rąk. Zagotować wodę, wrzucać knedle i gotować 5 minut na lekkim ogniu od momentu wypłynięcia.
Sos śmietankowy: śmietanę i cukry wymieszać. Knedle wyjąć łyżką cedzakową, podawać gorące i polane sosem śmietankowym.



10 komentarzy:

  1. Uwielbiam knedle z owocami. Alu chętnie wzięłabym kilka ze zdjęcia, tak kusząco na mnie "patrzą", że tylko jeść...

    OdpowiedzUsuń
  2. Knedle zawsze mogłam jeść, dziwiło mnie to, że mogę nawet 7 sztuk zjeść jako dziecko, a inne jedzenie nie wchodziło tak gładko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ich jeszcze w życiu nie jadłam ,a odstraszał mnie zawsze wygląd twardej kluchy na zewnątrz ,Twoje kochana wyglądają mega delikatnie ,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ulubione knedle to właśnie te ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto wygląda na takie mięciutkie:)mmm...pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  6. planuję zrobić właśnie knedle w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Alinko ale dawno nie jadłam knedli, narobiłaś mi takiego smaku...pysznie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ostatnio robiłam z jabłkami, ale Twoje tez wyglądają baaardzo pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
  9. O jakie pyszne dawno nie jadłam

    OdpowiedzUsuń