wtorek, 14 października 2014

Pierogi z kapustą i grzybami

Lepienie pierogów zabiera trochę czasu. Ale największa satysfakcja z lepienia to taka, że domowe pierogi są najlepsze. Dzisiaj proponuję pierogi z farszem z maślaków i kiszonej kapusty, okraszone zrumienioną cebulką. Pyszności.



Składniki:

  • Ciasto:
  • 0,5 kg mąki pszennej typ 500 Młyn Kopytowa
  • płaska łyżka masła
  • 250 ml ciepłej wody
  • sól szczypta
  • Farsz
  • 300 g maślaków
  • 200 g kiszonej kapusty
  • 0,5 cebuli
  • 3 łyżki oleju
  • sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
Farsz:
 Grzyby obrać z skórki, pokroić w kostkę. Zagotować wodę dodać pokrojone i grzyby i gotować około 5 minut. Przelać na sitko do odsączenia. Kapustę ugotować na miękko i odsączyć na sitku. Cebulę drobno pokroić i podsmażyć na oleju. Dodać odsączone grzyby, kiszoną kapustę  i całość mieszając chwilkę podsmażyć. Ostudzić i doprawić do smaku.
Ciasto na pierogi:
Do mąki dodać szczyptę soli,miękkie masło, stopniowo dolewać ciepłą wodę i zagnieść ciasto. Ciasto powinno być elastyczne i gładkie. Z ciasta uformować kulkę i przykryć na pół godziny miseczką by odpoczęło. Blat podsypać mąką, rozwałkować ciasto  na grubość około 3 mm i szklanką wykroić kółka. Na ciasto położyć łyżeczkę farszu, przykryć drugim kółkiem ciasta i dokładnie zlepić. Zagotować wodę z solą wrzucać porcjami pierogi i gotować 8 minut od wypłynięcie pierogów.
Pierogi podać bezpośrednio po ugotowaniu okraszone zrumienioną cebulką.



Grzyby

15 komentarzy:

  1. Cudne te pierożki, wygladają jak kwiatki. Spróbuję kiedyś takie zrobić, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. O ja..jak ja uwielbiam pierogi z kapustą i grzybami...zapachniało mi normalnie świętami

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pierogi, ale za bardzo nie lubię ich robić. Alinko może mi podrzucisz kilka sztuk. Wyglądają bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie pierogi chyba wszyscy lubią. Ale takie śliczne nie wszyscy zrobią. Alinko, patrzę i ślinę przełykam :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy śliczne czy nie najważniesze żeby smaczne były :)

      Usuń
  5. Uwielbiam pierogi! A ich zlepianie może i jest pracochłonne ale odprężające ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie piergogi! szkoda ze jadam je tak rzadko :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Też dziś lepiłam ,pyszne są.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nigdy nie używałam samych maślaków do farszu:))) moje ulubione pierożki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie pierożki lubię najbardziej:) Smak świąt i mojego dzieciństwa. Mogłabym jej jeść codziennie.

    OdpowiedzUsuń
  10. wydaję mi się, ze pierwszy raz widzę w recepturze ciasta na pierogi masło, ale nie dam sobie głowy odciąć ;)

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu ja zawsze dodaję masło do ciasta. Zachęcam do wypróbowania.

      Usuń