sobota, 21 grudnia 2013

Rogaliki z białym makiem

Po pieczeniu rogali marcińskich został mi biały mak.Wykorzystałam go do upieczenia rogalików z białym makiem. Małe, kruche i smaczne. Część rogalików oprószyłam cukrem pudrem resztę zostawiłam bez. Biały mak możemy zastąpić zwykłym makiem.



Składniki:

  • 200 g mąki pszennej
  • 100 g białego maku
  • 150 g margaryny lub masła
  • 80 g cukru pudru
  • 1 jajko mniejsze
Przygotowanie:

Mąkę przesiać na stolnicę dodać margarynę. Całość posiekać nożem z mąką. Wbić jajko dodać mak, cukier puder i zagnieść ciasto. Włożyć do woreczka i schładzać około 2-3 godziny w lodówce. Ciasto wyjmować po kawałku, formować rogaliki i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 170 st około 10 min.

9 komentarzy:

  1. Białego maku jeszcze nigdy na oczy nie widziałam ! Musi być bardzo smaczny skoro jego ciemny odpowiednik taki jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego maku jeszcze nie jadłam, rogaliki wyglądają obłędnie :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na świąteczny przysmaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja w sklepie też nie mogłam kupić, zamawiałam prze internet.

      Usuń
  3. Próbowałam kupić biały mak i nie znalazłam:( a szkoda bo rogaliki palce lizać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo świąteczna propozycja. Alu, wesołych i zdrowych świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Wam również zdrowych i wesołych świąt życzę.

      Usuń
  5. bosko wyglądają te rogaliki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam wg przepisu wyszły PYSZNE

    OdpowiedzUsuń